Vem sköt Otto Mueller?
När affärsmannen Otto Mueller blir skjuten på sin 65-årsdag är åtta familjemedlemmar närvarande. Var och en av dem har sin egen version om de föregående händelserna - och alla har sina egna motiv.
Den förlorade sonen
Efter mordet hämtas Ottos yngsta son Oliver, som en gång var en begåvad musiker, in för förhör. Han berättar en märklig historia där oväntade besökare spelar en dramatisk roll.
Näst bäst
Oskar, Ottos äldsta son och före detta idrottsman, har länge väntat på att vissa löften ska uppfyllas - något som aldrig har hänt. Nu hittar han sitt eget sätt att hantera det på.
Marleen, Ottos älskarinna, avslöjar fakta från det förflutna. Hon har också en gripande historia om Otto och en märklig historia om ett vad. Nya detaljer om Agnes liv fångar Gabriels uppmärksamhet.
Merle, Ottos fru och familjeterapeut, berättar om sina minnen av Otto och hur allt började. Annekens brutala vana blir känd för detektiverna. Agnes får reda på ny fakta om Gabriel.
Anneken, Oskars hemmafru, ger oväntade nya ledtrådar till fallet. Hennes personlighet får dem att vrida på huvudet. Förhållandet mellan detektiverna tar en vändning.
Monika, Olivers till synes sorglösa och charmiga fru, har nyligen fått en dyr present av Otto som får alla att vända på huvudet. Tiden är knapp och insatserna blir allt högre.