Aspiranten
John Nolan vill inget hellre än att bli polis, men det blir en tuff start då han i egenskap av kårens äldste rookie möts av skeptiska kollegor. Ett gisslandrama och en ny kärleksrelation gör inte vardagen enklare.
Efter ett möte med ett kidnappningsoffer försöker Talia få Nolan att omvärdera sin moraliska kompass. Lucy får en ny mentor som testar hennes tålamod rejält. Samtidigt måste Jackson våga ta tag i sina egna misslyckanden.
Efter att Nolan och Talia tappat kontrollen över en brottsplats blir de oense om huruvida människor föds onda eller goda. Samtidigt börjar Lucy oroa sig allt mer för Tim.