En fest i Dans hus på stranden, med basketspelare, cheerleaders och öl? Det låter härligt, men saker och ting hettar till när Nathan förödmjukar Lucas.
Lucas ber Keith spela med honom i den årliga far-och-son-matchen i basket, och inser att han fick den bättre fadersgestalten efter att Dan förödmjukar Nathan på planen.
När Whitey kastar ut Lucas och Nathan från lagbussen på grund av dåligt uppförande blir de två killarna strandsatta fem mil hemifrån.