She's Having a Maybe
Zoya utforskar ett nytt kärleksintresse och Max river murar i jakt på sitt. Vid en flott tillställning har Audrey problem med sin mamma, Kate jobbar övertid och Julien svär att ställa sina misstag till rätta en gång för alla.
Skolan vidtar drastiska åtgärder för att avslöja Gossip Girl, och en artikel hotar att sätta punkt för ett förhållande på Constance. Max försöker förmå Julien att prova på livet utanför hennes bekvämlighetszon.
Halloween närmar sig, och Zoya och Julien bestämmer sig för att gå ihop. En händelse på en annan skola riktar allas blickar mot Gossip Girl, varpå Kate ifrågasätter sin framtid. Aki ingriper i Max privatliv och Audrey får panik över sitt.