Perception
Neurologiprofessorn Daniel Pierce rekryteras av en före detta elev, FBI-agenten Kate Moretti, för att hjälpa till med ett fall där en VD för ett läkemedelsbolag blivit mördad.
Faces
Pierce anlitas för att lösa ett fall med en mördad postorderbrud. Utredningen tar en ny riktning när det visar sig att den huvudmisstänkte lider av ett ovanligt tillstånd. Samtidigt blir Moretti väldigt intresserad av en stilig professor.
Pierce och Moretti kämpar för att hitta ledtrådar när en seriemördare från 1986 börjar döda igen. Morettis pappa som jagade mördaren på 80-talet erbjuder sin dotter sina kunskaper.
Pierce anlitas för att hjälpa FBI att utreda mordet på en terapeut. Moretti tillbringar mer tid med professor Hathaway, och rektor Haley använder Pierce som bete för att få en rik änka att finansiera en ny byggnad.