Privata affärer
Galicien på 1940-talet. Marina Quiroga, en modig ung kvinna från överklassen som har en detektivs själ, bestämmer sig med hjälp av sin lojala butler, Héctor, för att fälla mördaren som har terroriserat hennes stad.