Seduced: Inside The Nxivm Cult
Denna dokumentärserie i fyra delar följer India Oxenbergs mörka upplevelse som en del av NXIVM, den beryktade självhjälpsgruppen som blev en ökänd sexkult.
Hooked
Seriestart. 28-åriga India Oxenberg, dotter till Dynastin-stjärnan Catherine Oxenberg, talar ut om sina sju mardrömsår som sexslav i sekten NXIVM. I detta avsnitt vittnar India och flera andra avhoppare om sektens förföriska rekryteringsmodell.
Indoctrinated
India blir alltmer hjärntvättad, samtidigt som skådespelaren Allison Mack bearbetar India i jakt på känslig information som vid behov kan användas emot henne. India går rakt i fällan och värvas snart till sektledaren Keith Ranieres hemliga slavgrupp.
Enslaved
India är nu en del av sexslavgruppen DOS och isoleras helt från sin familj. I en förort utanför Albany, New York, utsätts India för en mängd psykiska och fysiska övergrepp. Bland annat blir hon brännmärkt utan bedövning och tvingad till svält.