Supernatural tar tittarna på en resa in i den oförklarade mörka världen. För 20 år sedan förlorade Sam och Dean sin mor till en demonisk varelse. I jakten på demonen som förstörde deras familj stöter de på väsen som tidigare bara existerat i folktron och människors vidskepelse – vampyrer, andar och till och med blodtäckta clowner.
I Wisconsin får Sam och Dean veta att den ilskna pojk-anden som kan färdas genom vatten hämnas på vissa invånare för en mörk hemlighet som är begravd sedan länge.