The Sticky
Bladstjälk
Den kanadensiska lönnsirapsodlaren Ruth Landry slår tillbaka mot den byråkratiska exploateringen genom att planera ett stort sirapsrån med småbrottslingen Mike Byrne från Boston, och insidern Remy Bouchard.
Insättningspunkt
När planen för kuppen börjar falla på plats, grips Ruth för att ha vandaliserat föreningen. Samtidigt kallas storstadspolisen Valerie Nadeau in för att utreda ett mord.
Ruth, Mike och Remy gör allt för att förhindra att polisen upptäcker bevis som skulle kunna äventyra kuppen.
Gänget bestämmer sig motvilligt för att använda fysiskt våld för att hantera ett personalproblem, men Mike föredrar en mer permanent lösning vilket hotar att avslöja dem för polisen.
När polisutredningen av ett lokalt mord börjar påverka planerna för kuppen, dyker Mikes förflutna upp och försätter alla i livsfara.