The L Word: Generation Q
The L Word: Generation Q fortsätter följa Bette Porters, Alice Pieszeckis och Shane McCutcheons liv, tillsammans med de nya karaktärerna Dani, Micah, Finley, Sophie och Gigi när de upplever kärlek, hjärtesorg, sex, bakslag och framgångar i L.A.
Bette fortsätter rida ut stormen medan hon förbereder sig för ett föredrag på LGBTQIA Center. Shane hjälper Finley och Alice blir irriterad när hon tvingas anställa en ny medarbetare. Dani och Sophie firar goda nyheter och Dani börjar sitt nya jobb.
Dani tvingas lägga sig i Bettes privatliv, Shane brottas med ett stort beslut, Finley kämpar med sina känslor för Rebecca, och Micah vet fortfarande inte hur läget är med José.
Bette känner skuld över att hon ljög för Angie. Oväntade nyheter tar Shane på sängen. Alice, Gigi och Nat upptäcker att de har nåt gemensamt. Dani och Sophie handskas med Danis fars chockavslöjande. Finley knyter an till Tess. Micah kommer närmare José.
Bette och Dani handskas med konsekvenserna av en nyligen inträffad skandal. Shane tillbringar dagen med Angie. Alice, Gigi och Nats åsikter om familjelivet går isär. Sophie och Finley tillbringar en högljudd kväll ute i ett försök att skingra tankarna.