Will Trent
När en mordutredning visar att det finns fler sidor av historien än vad man kan se, förlitar specialagent Will Trent sig på sina skarpa instinkter och unika erfarenheter för att avslöja sanningen.
Will och Faiths utredning av ett småstadsmord har stora konsekvenser när en koppling dras till ett gammalt fall. En säkerhetsvakts död förbryllar Angie.
Med två döda offer och väldigt få svar undersöker Will och GBI ett samtal från polisen för delstatsparken tillsammans med APD. Will gör framsteg i sitt partnerskap med Faith efter att de två delat en del personliga hemligheter.
När en lokal fotbollshjältes fru skjuts under ett rån som går fel, är Will fast besluten att snabbt lösa det till synes enkla fallet. Angie och Ormewood utreder mordet på en lokal mäklare.
Ett dubbelmord gör att enheten påbörjar en utredning av ett mjukvaruföretags verksamhet bakom stängda dörrar. Angie gör sitt bästa för att säkerställa att ett nyckelvittne vittnar i hennes fall.